Drogie Panie, zróbmy coś dla siebie, badajmy się!

0
70
Rak to nie wyrok
REKLAMA

Adrianna Palka, trenerka personalna i biegaczka, propagatorka zdrowego stylu życia przekonuje, że nawet niewielka zmiana w życiu może dać spektakularne efekty i zmniejszyć ryzyko zachorowań na nowotwór. Podkreśla, że rak piersi dotyczy nas wszystkie, ale nie jest to wyrok. Dlatego kluczowa jest profilaktyka. – Musimy zmienić przede wszystkim sposób myślenia i styl życia, badajmy się. Te badania są za darmo. Tylko wczesne wykrycie zmian, daje bardzo duże szanse na całkowite wyleczenie, dlatego bez badań ani rusz – zaznacza Adrianna Palka. Co jeszcze leży u podstaw zdrowego stylu życia i profilaktyki przeciwnowotworowej?

Adrianna Palka stawia przede wszystkim na aktywność fizyczną i jak zaznacza, wystarczy 90 minut tygodniowo, by zauważyć znaczne efekty w codziennym funkcjonowaniu i samopoczuciu.
– Kobiety zróbcie coś dla siebie, zadbajcie o swoje zdrowie i ciało. Postawcie na aktywność fizyczną. Wystarczy trenować 3 razy w tygodniu po 30 minut. To naprawdę nie jest dużo. Nie trzeba od razu biec na siłownie, wystarczą intensywne spacery, jazda na rowerze, jogging. Drogie Panie, możecie robić 10 tys. kroków dziennie i to już jest aktywność fizyczna. Naprawdę nie trzeba wiele wysiłku, by rozpocząć przygodę ze zdrowym stylem życia. Wasze ciało podziękuję Wam za to ze zdwojoną siłą. Najważniejsza jest systematyczność. Jest wiele aktywności do wyboru, dlatego wierzę, że chcieć to móc, a zdrowie jest najlepszym motywatorem do zmiany stylu życia. Pozostańmy w zdrowiu, bo bez niego nic się nie liczy.

REKLAMA

Adrianna przypomina także o diecie i prawidłowym odżywianiu. Najważniejsza jest dieta przeciwzapalna, czyli ta bogata w zdrowe tłuszcze – mówimy tu głównie o wielonienasyconych kwasach tłuszczowych omega-3.
– Nie zapominajmy także o zbilansowanym odżywianiu. To co jemy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Unikajmy przejadania się, przetworzonego jedzenia i używek. Odstawmy alkohol (nawet w małych ilościach) i papierosy. Ograniczmy słodycze, szczególnie te z dużą ilością tłuszczu, cukru i olejów utwardzanych. Masz ochotę na coś słodkiego? Sięgnij po suszone owoce, orzechy albo dwie kostki gorzkiej czekolady. Spożywajmy produkty sezonowe, umiarkowane ilości mięsa, ryby, złożone węglowodany, warzywa i owoce. Jedzmy bez pośpiechu, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Pamiętajmy o nawadnianiu organizmu, przede wszystkim czystą wodą mineralną. Pamiętajmy, że dieta to 70 proc. sukcesu. Jeżeli mówimy o suplementacji, to tylko tej mądrze przemyślanej i indywidualnie dobranej. Zawsze konsultujmy swój wybór z lekarzem, nie sugerujmy się reklamami.

Sen również odgrywa znaczącą rolę w profilaktyce przeciwnowotworowej i ma istotne znaczenie dla naszego zdrowia.
– Pamiętajmy o wysypianiu się, zadbajmy o rytm dobowy. Bez dobrej jakości snu i regeneracji działamy na szkodę swojemu organizmowi. Podczas snu nasz mózg regeneruje się, wytwarza się melatonina, która działa antyoksydacyjnie i przeciwnowotworowo. Dobrej jakości sen powinien trwać nieprzerwanie 7-8 godzin.

Adrianna Palka przypomina, że badania mammograficzne są za darmo, dlatego powinniśmy zachęcać nasze mamy, ciocie, babcie, przyjaciółki, żony i córki do regularnych badań mammograficznych.

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze