Tarnowskie „centrum” wyścigowego cyklu

0
65
REKLAMA

Udane występy przez ostatnie trzy lata tarnowianina Adama Gładysza w Pucharze Scirocco na torach zachodniej Europy oraz profesjonalizm wykazany w tym czasie przez jego zespół sprawiły, że władze niemieckiego koncernu właśnie VW Racing Polska powierzyły organizację kolejnego firmowego cyklu wyścigowego. Nazywał się będzie Volkswagen Castrol Cup, gdyż ten znany producent olejów silnikowych został jego sponsorem strategicznym, a celem nowego pucharu będzie m.in. wsparcie młodych, obiecujących kierowców w rozwoju ich karier sportowych.
Wyścigi w latach 2013 – 2015 rozgrywane będą na torach w Polsce, Austrii, Czechach, Słowacji i Węgrzech. Już na przyszły rok zaplanowano siedem rund, w trakcie których odbędzie się w sumie czternaście wyścigów – w kwietniu na inaugurację uczestnicy cyklu ścigać się będą na torze w Poznaniu. Zawody rozgrywane będą w weekendy – podczas pierwszego dnia odbywać się będą 2 sesje treningowe (każda po 30 minut) oraz sesja kwalifikacyjna, także 30‑minutowa. Drugiego dnia zawodnicy wystartują w 2 wyścigach, które oddzieli kilkugodzinna przerwa, a kolejność startu do drugiego wyścigu ustalą wyniki z pierwszego.
Kierowcy ścigać się będą w specjalnie przygotowanych golfach GTI z silnikami o mocy 260 KM, ale nowością będzie sposób zabezpieczania i serwisowania samochodów. Przez cały rok pozostawać będą w gestii organizatora i to on będzie odpowiadał za ich przygotowanie do startów oraz dostarczanie na wyścigi. Zawodnicy z sobą będą przywozić jedynie kask oraz kombinezon, nie będą mogli ingerować w samochody, wolno im będzie tylko i wyłącznie regulować ustawienie fotela i ciśnienie w oponach. Dodatkowego smaczku rywalizacji ma dodać system Push‑to‑Pass, zwany magicznym przyciskiem na kierownicy. Zwiększał będzie on po aktywacji moc silnika o dodatkowe 50 KM, a w zależności od toru będzie go można użyć do kilkunastu razy podczas wyścigu.
Istotne jest to, że całe centrum logistyczne i organizacyjne tego przedsięwzięcia będzie pod Tarnowem. To tutaj m.in. budowane będą wyścigowe samochody w ścisłej współpracy z Volkswagen Motosport Niemcy.
‑To szansa dla Tarnowa nie tylko na dodatkowe wypromowanie się, bo transmisje z wyścigów przeprowadzać będą telewizje z wielu krajów na świecie, ale także na osiągnięcie korzyści gospodarczych – mówi prezes Volkswagen Racing Polska, Janusz Gładysz, który jest pomysłodawcą oraz głównym szefem całego przedsięwzięcia. – Ściągamy tutaj kapitał zagraniczny i tworzymy nowe miejsca pracy. Już zatrudnieni zostali profesjonalni mechanicy, którzy w oparciu o niemiecką technologię oraz naszą wiedzę i doświadczenie składają sportowe modele aut.
Szansę zdobycia nowych, na pewno wartościowych na przyszłość umiejętności dostaną najlepsi uczniowie z klas o specjalizacji „mechanik pojazdów samochodowych” z Zespołu Szkół Licealnych i Zawodowych nr 1 w Tarnowie‑Mościcach.
Przez trzy lata będą mieć praktyki przy budowie i serwisowaniu golfów. Będą też mieć opłacone wyjazdy na zawody, na których będą pomocnikami mechaników.
– To będzie naprawdę duże przedsięwzięcie – stwierdza Janusz Gładysz. – O jego skali najlepiej świadczą niektóre liczby. Na przykład planuje się, że w czasie wyścigów zostanie zużytych przeszło pięć tysięcy opon sportowych typu slick. Za każdym razem będą specjalnie zapraszani goście do tzw. strefy VIP Drivers. Będą to osoby ze świata sportu, polityki i show businessu, jednakże z doświadczeniem w motosporcie.
Puchar VW Castrol Cup będzie miał obsadę międzynarodową. Wśród zakontraktowanych zawodników na 2013 rok znajdują się polscy kierowcy, w tym znane polskie zawodniczki oraz reprezentanci Niemiec, Szwecji, Litwy, Meksyku, Danii, Austrii i Węgier. Startować będą m.in. młody, dobrze zapowiadający się tarnowianin Kuba Dreszer, który w 2012 roku występował w Pucharze Kia Picanto, a także związany z naszym regionem Maciej Steinhof. Adam Gładysz – zawodnik znany na arenie międzynarodowej i wielokrotny mistrz Polski w wyścigach samochodowych, tym razem wraz z Niemcem Benediiktem Dalermanem będzie szkolił młodych kierowców jako instruktor.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o