Co nam daje miejska karta?

0
351
REKLAMA

W okresie ostatnich kilku miesięcy w magistracie przyjęto 1 346 wniosków o wydanie Tarnowskiej Karty Miejskiej, a karty trafiły już do ponad 1 200 osób. Na pewno te liczby szybko pójdą w górę, ponieważ samych wniosków w formie papierowej pobrano 2 tysiące, nie licząc tych w wersji elektronicznej. Obecnie jest do rozdysponowania 20 tysięcy imiennych kart dwojakiego rodzaju: karty „Premium” przeznaczone są dla osób zameldowanych w Tarnowie, a „Standard” dla pozostałych.
Ostateczny termin wprowadzenia Tarnowskiej Karty Miejskiej upływa 30 września. Już teraz jest ona nośnikiem biletu okresowego komunikacji miejskiej i posiadacze karty „Premium” mogą korzystać z ulg przejazdowych. Na przykład bilet jednomiesięczny normalny na jedną linię kosztuje ich 6 zł taniej. Im dłuższy okres ważności biletu, tym niższa cena. Największą różnicę widać przy bilecie pięciomiesięcznym normalnym na wszystkie linie, za który zapłacimy 36 zł mniej niż ci, którzy karty „Premium” nie mają. Ta sama karta oznacza także uzyskanie ulg finansowych w tarnowskim parku wodnym i pływalni w Mościcach. Wynoszą one w wymiarze godzinnym od 50 groszy do 1,50 zł. „Nagrywane” są na kartę również pewne ulgi trwałe, na przykład dotyczące darmowych przejazdów dla: dzieci do lat 4, osób powyżej 70 roku życia i krwiodawców. Wystarczy, że seniorzy okażą kontrolerowi Tarnowską Kartę Miejską, nie muszą już pokazywać aktualnego odcinka emerytury.
Niedawno uruchomiona została możliwość zakupu biletu okresowego przez Internet. Posiadając czytnik stykowy, możemy tę operację wykonać od początku do końca w domu. Jeżeli nie mamy takiego czytnika, pomocą służą infokioski usytuowane w placówkach oświatowych, a niebawem także w galeriach handlowych.
– Uruchomienie dodatkowych funkcjonalności na naszej karcie miejskiej, takich jak bilety jednorazowe, opłaty parkingowe czy tablice świetlne na przystankach, pozwalające śledzić kursujące autobusy, to jedynie kwestia doposażenia w odpowiednią infrastrukturę, między innymi parkometry – zapewnia Janusz Różycki, dyrektor Wydziału Informatyzacji UM. – O pozyskanie pieniędzy z zewnętrznych źródeł stara się Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne i Zarząd Komunikacji Miejskiej. W minionym tygodniu Janusz Różycki zaprezentował dziennikarzom internetową platformę e‑usług. – Na platformie mają być obecne wszystkie usługi świadczone przez: urząd miasta na rzecz mieszkańców, podległe magistratowi jednostki oraz inne podmioty. Etap wypełniania tego systemu trwa, jest on bardzo mozolny. Do końca września musimy uruchomić również rezerwacje.
Największe możliwości platforma da posiadaczom kart „Premium” – będą mogli zarezerwować m.in. bilet do kina i teatru, wizytę u lekarza, a nawet termin ślubu w Urzędzie Stanu Cywilnego. Uczniowie mogą wykorzystywać TKM jako kartę biblioteczną oraz zbierać na niej punkty lojalnościowe, angażując się w zbiórki surowców wtórnych czy uczestnicząc w akcjach charytatywnych.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o