Jak oceniane są tarnowskie hotele?

0
76
W Tarnowie jest ponad 900 miejsc noclegowych. Jeden hotel ma cztery gwiazdki, dziewięć – trzy. Standardowy pokój jednoosobowy w trzygwiazdkowych hotelach kosztuje od ok. 140 do ok. 190 zł za dobę. Każdego roku w obiektach noclegowych miasta nocuje ponad 40 tys. gości. Stopień wykorzystania miejsc wynosi ok. 25 proc., przy średniej małopolskiej 38 proc.

Zajrzeliśmy do jednego z największych portali turystycznych na świecie – TripAdvisor, by dowiedzieć się, jak oceniana jest branża hotelarska w Tarnowie. Wiele opinii zaskakuje – zarówno na plus, jak i na minus.
Z lektury kilkudziesięciu wpisów, które dotyczyły siedmiu obiektów noclegowych w Tarnowie, wyłania się dość pozytywny obraz. Wydaje się, że miejscowa branża hotelarska w ostatnich latach zrobiła duży postęp. Przyczyniły się do tego liczne modernizacje obiektów, które wpłynęły na komfort pobytu. Co najmniej 80 proc. opinii jest pozytywnych, nie brakuje nawet przejawów zachwytu („Ach, te śniadania w formie bufetu szwedzkiego, mój mąż wspomina do dziś, rewelacja! ”). Zdecydowana większość pochwał jest do siebie podobna i odnosi się przede wszystkim do panujących w hotelach warunków i obsługi., ale znajdują się też rady, jak… przenieść się na chwilę w minioną epokę:
„Ten hotel jest równocześnie bardzo dobry i beznadziejny. (…) Hotel oferuje dwa typy pokoi – odnowione (zupełnie przyzwoity standard) oraz nieodnowione (co prawda tańsze i dla osób z ograniczonym budżetem pewnie wystarczające, jednak polecam je jedynie dla miłośników podróży w czasie, którzy chcą się przekonać – lub przypomnieć sobie – jakie standardy obowiązywały w okresie Polski Ludowej) ”.
Ewa Gabryś, szefowa hotelu Willa Krzyska, mówi, że ich obiekt przywiązuje dużą wagę do opinii wyrażanych przez gości w Internecie. – W oparciu o niektóre ich obserwacje, uwagi czy propozycje staramy się modyfikować naszą ofertę. Tym sposobem wymieniliśmy już komplet poduszek w pokojach, bo wcześniejsze nie wszystkim odpowiadały. Urozmaiciliśmy również program telewizyjny, który odbierany jest w hotelu. Zawsze wolimy jednak konkretne opinie, nawet krytyczne, od bardzo ogólnych, typu: „było miło”, gdyż te ostatnie nic nie wnoszą.Niekiedy ma się wrażenie, że w przypadku hoteli w Tarnowie najwięcej krytycznych uwag dotyczy wyżywienia.„Niestety, nie polecam restauracji. Jedzenie paskudne, niedoprawione i zimne. (…) Obsługa jakby zerwała się z choinki. Miałam wrażenie, że obsługuje mnie jakaś licealistka, która dorabia sobie w wakacje. (…) W jakim celu hotel prowadzi stronę na Facebooku, skoro ostatnia informacja jest o balu karnawałowym sprzed 7 miesięcy!”.
Drugi hotel: „Koszmar. Skwaśniały sok, kelner twierdził, że dobry. Cały dzień wymiotowałam. Spalony schabowy”.
Jeszcze jeden przykład: „ (…) Co najważniejsze: nieświeże jedzenie, masło było zjełczałe, a po zjedzeniu jajecznicy (najwyraźniej z nieświeżych jajek) wraz z rodzicami mieliśmy poważne zatrucie pokarmowe –całonocne wymioty i biegunka. Radzę uważać na ten hotel”.
Dla odmiany, za jakość usług, poziom personelu i restauracyjne menu chwalony jest Hotel Tarnovia: „Położenie blisko centrum, pokoje odnowione w dobrym standardzie – czyste i dobrze sprzątane. Śniadania z bogatego bufetu, wszystkiego zawsze dużo, a dodatkowo możliwość domówienia za darmo świeżych pozycji z menu śniadaniowego. Restauracja oferuje dobre dania w przystępnej cenie. Wygodny i bezpieczny parking. Obsługa perfekcyjna – zawsze miłe i pomocne panie w recepcji, uśmiechnięte od ucha do ucha” – napisał w recenzji hotelu gość, który przebywał w nim w lipcu.
W Internecie opinii przybywa z każdym rokiem, ale tylko nieliczne hotele w Tarnowie reagują na każdy sygnał.
– Odpowiadamy na niektóre wpisy – przyznaje Ewa Gabryś. – Wtedy przyjmujemy zasadę, by nie wchodzić w spory z klientem, rozumiemy, że są gusta i guściki, że każdy może mieć inne odczucia, wymagania czy wyobrażenia. Szanujemy to.
Hotel Ciristal Park w Mościcach ani jednego wpisu nie pozostawia bez reakcji. Nawet jeśli reakcja sprowadza się tylko do formułki: „Dziękujemy za miłe słowa, zapraszamy ponownie”. Uwagi krytyczne natrafiają na argumenty.
– Naszym zdaniem, istotne jest już samo wrażenie, że hotel czyta opinie gości i traktuje je bardzo serio, że cały czas się stara podnosić poziom swoich usług – podkreśla Witold Kisała, prezes zarządu spółki Cristal Park. – Oczywiście, nie zgadzamy się ze wszystkimi wpisami, ale próbujemy wyjaśnić, na czym polega problem. Kiedy trzeba – przepraszamy.
Zdaniem Witolda Kisały, postęp w tarnowskiej branży hotelowej jest widoczny, a zbierane często pochwały wynikają z indywidualnego podejścia do klienta, a nie ze stosowania obowiązujących w dużych sieciach hotelowych procedur.

REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o