Parking – obiekt pożądania

0
219
parkingi2
REKLAMA

Oprócz wyznaczonych przez miasto stref płatnego parkowania, gdzie płacimy 2,5 zł za godzinę, mamy w Tarnowie kilka strzeżonych i płatnych parkingów. Dwa znajdują się przy hotelach Tarnovia i Cristal Park, kolejne zlokalizowane są przy ul. Brodzińskiego (prowadzi go Agencja Ochrony Cerber, pobierając dwa złote za każdą rozpoczętą godzinę) oraz przy ul. Bitwy pod Studziankami i na os. Zielonym. Zarządza nimi krakowska Spółdzielnia MUSI, która utrzymuje w Małopolsce kilka oddziałów, m.in. w Bochni i Tarnowie. Na tarnowskich parkingach tej firmy za godzinę postoju samochodu osobowego trzeba zapłacić 3 złote, za sześć godzin – 6 złotych, a za całą dobę – 15 zł. Jest też czynny całą dobę prywatny, niestrzeżony parking przed dworcem PKP, spółka zarządzająca nim inkasuje od każdego samochodu osobowego po 5 złotych za godzinę.Na płatnych parkingach nie jest więc tłoczno, wciąż wielu kierowców woli parkować „na dziko”, byle tylko nie płacić. W związku z tym, te „dzikie miejsca” też są w większości zajęte i polowanie na miejsce dla samochodu trwa nieustannie.Według szacunków, w mieście brakuje ok. dwóch tysięcy miejsc parkingowych. Tę potrzebę mogłyby zaspokoić wielopoziomowe parkingi, o których mówi się od lat, ale z braku funduszy odwleka się ich budowa. Wśród proponowanych lokalizacji tego rodzaju obiektów są tereny przy ulicach Marii Skłodowskiej‑Curie i Słonecznej oraz przy siedzibie delegatury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i na osiedlu Westerplatte. Pierwszy wielopoziomowy parking typu „Park and Ride” (Parkuj i jedź) ma szansę powstać już za dwa lata, po południowej stronie tarnowskiego dworca PKP, z wjazdem od ulicy Przemysłowej. Zdolny będzie pomieścić ok. 650 samochodów, planowane są tam także: parking rowerowy, kasy kolejowe, zajezdnia autobusowa i postój taksówek. Zmotoryzowani dojeżdżający do pracy będą mogli zostawić swój samochód, a następnie skorzystać z komunikacji zbiorowej – MPK lub PKP.
Zakończenie budowy parkingu „Park and Ride” nastąpić ma w 2015, w tym czasie przewidywany jest także koniec modernizacji linii kolejowej E 30 i uruchomienie szybkiej kolei aglomeracyjnej, łączącej Tarnów z Bochnią, Krakowem, Krzeszowicami i Trzebinią. Koszt parkingu na terenie Tarnowa to kilkanaście milionów złotych, z czego 80 procent mogą pokryć dotacje. Trwa kompletowanie dokumentacji koniecznej do rozpoczęcia budowy, miasto czeka m.in. na decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. Budowlane prace powinny rozpocząć się w połowie roku.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o