Wanna ma zatrzymać wodę

0
803
Ruszyły prace przy wiadukcie nad al. Tarnowskich
REKLAMA

Wykonane za pierwszym razem tzw. ściany szczelinowe nie zdały egzaminu, nie udało się zabezpieczyć warstw drogowych przed napływem wód gruntowych. Natura nie po raz pierwszy okazała się silniejsza. Ze względu na geologiczne uwarunkowania w tym rejonie, wykonawca musiał przygotować nowy projekt zabezpieczenia przed wodami podziemnymi. Przy wiadukcie nad al. Tarnowskich, który zastąpił dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy, pozostały nadal do wykonania: izolacja przeciwwodna i przebudowa drogi pod obiektem.
– Wykonawca musiał uwzględnić trudne warunki geotechniczne i hydrologiczne oraz wszystkie wymagania zarządców i gestorów infrastruktury zewnętrznej – podkreśla Dorota Szalacha, rzeczniczka inwestora, czyli PKP Polskich Linii Kolejowych. – Projekt zabezpieczenia wiaduktu i dróg przed wodami gruntowymi jest już gotowy i prace przygotowawcze ruszyły. Specjalny sprzęt wykona łącznie osiemset pali i wybudowana zostanie wanna żelbetowa wraz z izolacją przeciwwodną. Umożliwi to następnie przebudowę dróg pod wiaduktem tak, by kierowcy płynnie i bezkolizyjnie przejeżdżali pod torami kolejowymi, po dwóch pasach ruchu. Pieszym zaś bezpieczne przejście ułatwią chodniki o szerokości dwóch metrów. Zakończenie prac przewidywane jest na koniec tego roku.
Sceptycy nie wierzą w tegoroczną finalizację prac na al. Tarnowskich. Najbardziej prawdopodobnym terminem oddania obiektu do użytku (poprzedzonego żmudną procedurą) wydaje się wiosna przyszłego roku. Wykonawca bowiem, po skompletowaniu dokumentacji powykonawczej, musi jeszcze wystąpić do Wojewódzkiego Nadzoru Budowlanego o wydanie pozwolenia na użytkowanie drogi pod wiaduktem wraz z przyległą infrastrukturą. W każdym razie, za kilka miesięcy nowy wiadukt z przebudowaną drogą na al. Tarnowskich powinien dołączyć do siedemnastu gotowych już obiektów kolejowych w mieście.Modernizacja trasy E30 Kraków – Rzeszów objęła tory, perony, przejazdy kolejowo-drogowe oraz sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem. W Tarnowie przebudowano osiemnaście obiektów (głównie wiaduktów) m.in. na ulicach: Zbylitowskiej, Czerwonych Klonów, Lwowskiej, Podgórskiej, Tuchowskiej, Krakowskiej, Gumniskiej, Warsztatowej. Te inwestycje poprawiły jakość podróżowania pociągami między Krakowem, Tarnowem i Rzeszowem.

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

  Ustaw powiadomienia  
Powiadom o