Wiadukt w remoncie, ruch w miarę płynny

0
74
Wiadukt-Krakowska
REKLAMA

Na początku minionego tygodnia ruszyła modernizacja wiaduktu kolejowego przy ul. Krakowskiej w Tarnowie. Pod obiektem pojawiły się ekipy remontowe, a droga została zwężona z czterech do dwóch pasów.
– Przed nami drogowy chrzest bojowy – zapowiadał Henryk Słomka – Narożański, zastępca prezydenta Tarnowa. – Obiekt będzie modernizowany przy zachowaniu ruchu w obydwie strony – to efekt trudnych i długotrwałych, bo półtorarocznych negocjacji z PKP. Mam nadzieję, że nie dojdzie do paraliżu miasta.
Magistraccy urzędnicy liczą, że mieszkańcy będą poruszać się po mieście w taki sposób, aby uciążliwości były dla nich jak najmniejsze.
– Apelujemy do tarnowian, by wykorzystywali drogi alternatywne – mówi Jacek Kupiec, kierownik Biura Inżynierii Ruchu Drogowego w Centrum Usług Ogólnomiejskich.
Tymczasem już pierwszego dnia długo zapowiadanego remontu wiaduktu doszło do porannej kolizji dwóch aut, co jeszcze bardziej sparaliżowało ruch od strony zachodnich dzielnic miasta. W środę 8 stycznia wcale nie było lepiej, około godziny 9 samochodowy korek sięgał okolic stacji benzynowej w pobliżu ul. Warsztatowej. Kierowcy narzekali.
– Może nie stoję długo, bo chyba 10 minut, ale już jestem spóźniony do pracy – skarżył się trzydziestoletni tarnowianin. – Jutro wybiorę inną drogę.
Tylko jaką? Wiaduktem przy Kochanowskiego nie przejedziemy, bo został zamknięty, pozostaje więc tylko objazd miasta przez Mościce.
Na utrudnienia skarżą się również kierowcy miejskich autobusów, zwłaszcza popularnej „dziewiątki”.
– Często stoją w korkach, a opóźnienia w ciągu dnia sięgają 6‑8 minut, w szczycie jest jeszcze gorzej, bo przyjeżdżają na przystanek ponad 10 minut po czasie – przyznaje Ryszard Żurowski, kierownik wydziału przewozów tarnowskiego MPK. Do dyspozytora dzwonią zdenerwowani pasażerowie, którzy długo czekają na autobus. – Pytają, czy kierowca w ogóle przyjedzie? Podajemy przyczynę opóźnień i zachęcamy, że warto czekać – dodaje szef wydziału.
Korki na ul. Krakowskiej tworzą się okresowo w ciągu dnia, jednak najgorzej jest między godziną 15 a 17.
– W innych porach ruch jest płynny. Owszem, z powodu zwężenia jezdni kierowcy zwalniają do 30‑40 km na godzinę, ale nie stoją w długim korku – twierdził Piotr Michalik, prezes Radio Taxi „Viva” w Tarnowie. – Gdy zmieni się pogoda, spadnie deszcz lub zacznie sypać śniegiem, sytuacja na pewno się pogorszy. Przy takich warunkach kierowcy zawsze poruszają się wolniej i wtedy mogą pojawić się uciążliwe korki.
Na początku tygodnia ruch na ul. Krakowskiej odbywał się w miarę płynnie, chociaż z pewnymi utrudnieniami.
– Część kierowców wybiera połączenie ulicami Elektryczną – Wyszyńskiego – Czystą i południową obwodnicą miasta – informował Jacek Kupiec.Remont wiaduktu nad ul. Krakowską ma zakończyć się latem 2015 roku. Drogowcy obiecują, że podczas prowadzonych prac można będzie przejechać pod wiaduktem dwoma pasami ruchu, jednak w planach jest całkowite zamknięcie drogi na kilka weekendów pod koniec tego roku.W miniony wtorek ekipy remontowe pojawiły się również na wiadukcie nad ul. Podgórską.
– Podczas wykonywanych prac zostanie zamknięty dojazd do tego miejsca od drogi biegnącej wzdłuż torów kolejowych w kierunku Kępy Bogumiłowickiej. Co ważne, dojazd do posesji przy ulicy Podgórskiej możliwy będzie wyłącznie od Czarnej Drogi – wyjaśnia Dorota Kunc‑Pławecka, rzeczniczka prezydenta Tarnowa. Całkowite zakończenie robót zaplanowano w trzecim kwartale tego roku. Przebudowa wiaduktu realizowana jest w ramach robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka do granic państwa.
W ramach remontu linii kolejowej PKP przebuduje jeszcze 11 obiektów inżynierskich w Tarnowie. Prace będą trwały również na wiaduktach nad ulicami: Czerwonych Klonów, Warsztatowej, Wita Stwosza, Tuchowskiej, Gumniskiej i przy al. Tarnowskich. Przejazd kolejowy przez ul. Zbylitowską zostanie zastąpiony wiaduktem, co znacznie udrożni komunikację w tej części miasta. PKP zainwestuje również w drogi i chodniki – w każdym przypadku wyremontowany zostanie kilkusetmetrowy fragment nawierzchni i traktu dla pieszych.
W następnej kolejności remontowane będą wiadukty znajdujące się bliżej centrum Tarnowa. Zgodnie z planami PKP prace związane z ich przebudową powinny zakończyć się w trzecim kwartale 2015 roku. Z nieoficjalnych informacji wynika jednak, że termin ten może być przedłużony.

REKLAMA
REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments