– Widzimy wyraźnie, że już mamy do czynienia z trendem spadkowym – przekazał Adam Niedzielski na temat sytuacji związanej z zakażeniami COVID-19 w Polsce.
W środę odbyła się konferencja prasowa z udziałem Adama Niedzielskiego. Minister zdrowia mówił o aktualnej sytuacji związanej z koronawirusem.
– Liczba zakażeń jest stabilna. To dobry czas, żeby się zaszczepić. Od 3 października wprowadzamy szczepienia pierwszą dawką przypominającą Pfizer Junior dla dzieci 5-11 lat. W nocy z 2 na 3 października wystawimy 475 tys. e-skierowań – poinformował.
Minister @a_niedzielski: Liczba zakażeń jest stabilna. To dobry czas, żeby się zaszczepić. Od 3 października wprowadzamy szczepienia pierwszą dawką przypominającą Pfizer Junior dla dzieci 5-11 lat. W nocy z 2 na 3 października wystawimy 475 tys. e-skierowań. pic.twitter.com/GWTkGbzYCL
REKLAMA (2)— Ministerstwo Zdrowia (@MZ_GOV_PL) September 28, 2022
– Przed nami październik, czyli powrót roku akademickiego. To oznacza, że możemy mieć nowy impuls, jeżeli chodzi o zwiększenie liczby zakażeń, ale my tutaj absolutnie nie spodziewamy się, że to spowoduje odwrócenie tendencji. Być może będziemy mieli lokalnie do czynienia z pewnym przyrostem zakażeń, ale nie spodziewamy się, żeby epidemia w najbliższych tygodniach czy miesiącach rozwijała się dynamicznie – powiedział.
– W tym roku będziemy mieli do czynienia ze zjawiskiem o nieco innym charakterze, bo to, że apogeum tej fali mamy za sobą oznacza, że kolejna fala jest odsunięta w czasie i nie należy się spodziewać, żeby przyspieszenie procesów epidemicznych nastąpiło wcześniej niż na przełomie roku – stwierdził szef resortu zdrowia.
Minister @a_niedzielski: Ruszamy z nową kampanią informacyjną o szczepieniach przeciw #COVID19 – "Chcę zrozumieć". Uruchomimy też stronę internetową. Kampania ma przekonywać, a nie tylko zachęcać do szczepień. Dostarczymy argumentów, które pomogą podjąć decyzję. pic.twitter.com/KaZuhPfzFj
REKLAMA (3)— Ministerstwo Zdrowia (@MZ_GOV_PL) September 28, 2022
Niedzielski poinformował również o nowej kampanii „Chcę zrozumieć”, która dotyczy szczepień. – Kampania ma przekonywać, a nie tylko zachęcać do szczepień. Dostarczymy argumentów, które pomogą podjąć decyzję – argumentował.