Kolejne inwestycje i plany drogowców budzą wątpliwości

0
Tarnów - kolejne inwestycje i plany drogowców budzą wątpliwości
Remont ul. Szkotnik wbrew zapowiedziom nie zakończy się w listopadzie | Fot. TEMI/Paweł Topolski
REKLAMA

Nie brakuje opinii, że prowadzeniu inwestycji drogowych w Tarnowie towarzyszy chaos. Dotyczy to nie tyle konsekwencji rozkopanych ulic, bo swego rodzaju rozgardiasz podczas remontów jest oczywisty, lecz zasadności i harmonogramów niektórych prac. Bywa, że przebudowy niejako nakładają się na siebie, powodując w mieście pod Górą św. Marcina komunikacyjny paraliż.
Zdarza się także, że remontowane są ulice, które natychmiastowych napraw nie wymagają, a inne arterie, którymi zmuszeni jesteśmy jeździć, przypominają ser szwajcarski. Bywa także, że drogowcy decydują się na inwestycje, które pomimo wydatkowania na nie ogromnych pieniędzy, w kwestii płynności ruchu tak naprawdę niewiele zmieniają. Co będzie się działo na tarnowskich ulicach w najbliższej przyszłości?

Kierowcy wskazują miejsca, w których ich zdaniem remonty powinny być zrealizowane w pierwszej kolejności. Mowa m.in. o modernizacji mocno sfatygowanej ul. Błonie. – Zamiast zdecydować się na remont tej drogi, przy Szujskiego i Braci Saków powstają ronda, które nie są konieczne. To ulicą Błonie przemieszcza się sznur samochodów, a w tamtych obszarach nie jest on tak duży – irytuje się pan Marian, pracownik firmy dostawczej.

Co na to urzędnicy? Stoją na stanowisku, że realizacja oraz kolejność wszystkich remontów jest głęboko przemyślana, a poszczególne inwestycje odbywają się zgodnie z potrzebami. – Kierujemy się tym, co jest najpilniejsze do wykonania i na co mamy szansę zdobyć środki zewnętrzne – mówi Artur Michałek, dyrektor Zarządu Dróg i Komunikacji w Tarnowie.
Co zatem z ul. Błonie? Jest ona remontowana tylko doraźnie, choć w planach jest jej gruntowna przebudowa. – Dokumentacja projektowa będzie gotowa w przyszłym roku. Docelowo będzie to trasa dwujezdniowa wraz z przebudowanym skrzyżowaniem z ul. Nowodąbrowską i sygnalizacją świetlną oraz dwoma pasami w każdym kierunku. Pojawi się tam również dodatkowy pas do prawoskrętu i lewoskrętu, skrzyżowanie na wlocie do ul. Bora-Komorowskiego i sięgacz w głąb osiedla – wylicza Michałek.

REKLAMA (2)
To tylko fragment tekstu…
temi
REKLAMA (3)
Cały artykuł dostępny tylko dla subskrybentów.
Wykup nielimitowany dostęp BEZ REKLAM do wszystkich treści i wydań elektronicznych tygodnika TEMI. Sprawdź dostępne pakiety.
Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się

Obserwuj nas na Google NewsBądź zawsze na bieżąco - wejdź na Google Wiadomości i zacznij obserwować nasze newsy.


REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze