Audi A3 czwartej generacji

0
Audi
REKLAMA

Koncern VW zaprezentował Audi A3 IV generacji, wersję premium z rodziny swoich kompaktów, w której skład wchodzą także Volkswagen Golf, Skoda Octavia i Seat Leon. Samochód ten jest już dostępny w salonach.
Nowe kompaktowe Audi A3 miało zadebiutować w marcu na salonie genewskim, który został jednak odwołany. Zatem można było obejrzeć jedynie wirtualną premierę Audi A3 IV generacji na ekranach komputerów.
Nowe A3 zaprojektowane zostało przez zespół pod przewodnictwem niemieckiego projektanta Philippa Römersa, który stworzył nowy model inspirując się modelem S3 pierwszej generacji z 1999 r.

Audi A3 nowej generacji sprawia wrażenie masywniejszego i bardziej dynamicznego, pomimo tego iż mierzy tyle samo wysokości co poprzednik, czyli 143 cm. Zawdzięcza to wystającym nadkolom, które poszerzają samochód o 3 cm, oraz dynamicznym liniom i przetłoczeniom karoserii. Nowy model jest też 3 cm dłuższy, i wynosi teraz 4,34 m, czyli 6 cm więcej niż VW Golf. Bez zmian pozostał rozstaw osi 2,64 m, tak jak pojemność bagażnika wynosząca 380 l.
W nowym Audi A3 kokpit zbudowano wokół kierowcy, zaś umieszczone po prawej i lewej stronie wyloty powietrza, mają nawiązywać do Lamborghini, w którego autach wyloty wentylacji umieszcza się też po obu stronach panelu wskaźników za kierownicą. Marka ta należy także do koncernu VW.
Zestaw wskaźników jest zawsze cyfrowy, gdyż w nowym A# wszystko jest w pełni zdigitalizowane. Wirtualny kokpit z 10,25-calowym wyświetlaczem, który może być obsługiwany z wielofunkcyjnej kierownicy, uzupełnia 10,1-calowy ekran dotykowy w konsoli środkowej, poniżej którego znajduje się panel obsługi klimatyzacji. Środkowy wyświetlacz dotykowy może być 12,3-calowy, ale wymaga to już dopłaty. W opcji dostępne są również: wyświetlacz head-up, nawigacja działająca w czasie rzeczywistym ze zdjęciami satelitarnymi z Google Earth, 680-watowy system audio Bang & Olufsen z trójwymiarowym dźwiękiem z przodu i 15 głośnikami. W niedługiej przyszłości pojawi się też możliwość wyposażenia auta w sterowanie głosowe Amazona – Alexa. Dostępny będzie pełny arsenał systemów wspomagających kierowcę, zaś lampy mogą być wyposażone w system HD Matrix LED i „pływające kierunkowskazy”.
Nowe Audi A3 na początek można zakupić w trzech wersjach silnikowych. Benzynowe 35 TFSI z 4-cylindrowcem 1.5 o mocy 150 KM kosztuje od 109 900 zł. Za podstawowego diesla 2.0 w 30 TDI (116 KM) trzeba zapłacić co najmniej 114 900 zł, ten sam silnik, ale w 150-konnej wersji w 35 TDI podnosi cenę samochodu do minimum 132 400 zł. Na początek oferta obejmie tylko wersje z napędem na przednie koła. Do wyboru jest skrzynia biegów: manualna 6-biegowa lub 7-stopniowa automatyczna S tronic.
Kolejne wersje silnikowe i napęd quattro pojawią się niedługo. W tym także oszczędna wersja 1.5 TFSI z 48-woltową instalacją zmniejszającą zużycie paliwa oraz dla pragnących sportowych wrażeń 310-konne S3.

REKLAMA (3)
Obserwuj nas na Google NewsBądź zawsze na bieżąco - wejdź na Google Wiadomości i zacznij obserwować nasze newsy.


REKLAMA
REKLAMA (2)
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze