Nowy Hyundai Elantra

0
Hyundai Elantra
REKLAMA

Na rynku debiutuje siódma generacja najlepiej sprzedającego się modelu Hyundaia. Została ona zaprezentowana na specjalnym pokazie w Lot Studios, w Hollywood. Seryjna produkcja auta rozpocznie się w drugiej połowie tego roku, a w salonach model pojawi się późną jesienią.

Hyundai Elantra to jeden z bestsellerów koreańskiej marki. Do tej pory od 1990 roku sprzedano na świecie ponad 13,8 mln egzemplarzy.
Siódma generacja popularnego modelu została zaprojektowana na nowej platformie K3, która jest lżejsza, bezpieczniejsza i sztywniejsza od stosowanych do tej pory. Samochód urósł, jest o 56 mm dłuższy, o 25 mm szerszy, ale za to o 20 mm niższy, co zdecydowanie poprawia jego proporcje, zwiększył się także o 20 mm rozstaw, co zwiększy przestrzeń wewnątrz pojazdu, dając pasażerom siedzącym z tyłu prawie 6 cm więcej przestrzeni na nogi. Nowa Elantra ma teraz długość 4620 mm, szerokość 1801 mm, wysokość 1435 i rozstaw osi 2700 mm. Bagażnik ma pojemność 402 l.
Sylwetka nowego modelu stała się bardziej dynamiczna, a nowa stylistyka nadaje wyglądowi wyrazistości i niepowtarzalnego charakteru. Nowy styl marki widać w kształcie szerokiego grilla i reflektorów, w przetłoczeniach wzdłuż boków, w układzie ledowych lamp tylnych z ledowym pasem świetlnym na całej szerokości nadwozia, a także w opadającej linii dachu zwieńczonej ze zintegrowanym z klapą bagażnika spoilerem, w stylu charakterystycznym dla czterodrzwiowych coupe.
Deska rozdzielcza, zorientowana na kierowcę, zawiera zestaw cyfrowych ekranów multimedialnych. Pierwszy, za kierownicą, ma przekątną 10,25 cala, zaś drugi, dotykowy ekran na konsoli, w zależności od wersji, może mieć od 8 do 10,25 cala. Wyposażenie auta może być bogate, na liście możliwego wyposażenia znajdziemy m.in.: ambientowe podświetlenie wnętrza z 64 kolorami do wyboru, indukcyjną ładowarkę do smartfonów, jedno- lub dwustrefową klimatyzację, system audio firmy BOSE, cyfrowy kluczyk Digital Key, który posiadaczom telefonów z systemem Google’a i obsługujących NFC pozwoli na otwieranie, zamykanie i uruchamianie samochodu, a także system Blue Link Connected Car, zapewniający zdalny dostęp do auta poprzez specjalną aplikację MyHyundai.
Nie mogło też zabraknąć systemów podwyższających bezpieczeństwo jazdy. Elantra nowej generacji ma być wyposażona m.in. w układ zapobiegania kolizjom Forward Collision-Avoidance Assist z funkcją wykrywania pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu i ostrzegania przed niezamierzonym zjazdem z pasa ruchu, w system śledzenia uwagi kierowcy, kamerę cofania czy automatyczne włączanie świateł drogowych, również w system ostrzegania o pojazdach w martwym polu widzenia i zapobiegania kolizjom podczas cofania, inteligentny tempomat czy też w asystenta jazdy na autostradzie.
Do napędu nowego modelu po raz pierwszy służyć będzie zespół hybrydowy z benzynową jednostką 1.6 GDI pracującą w cyklu Atkinsona, motorem elektrycznym i litowo-jonową baterią o pojemności 1,32 kWh. Łączna moc układu to 141 KM, a moment obrotowy – 264 Nm. Za jego przekazanie na przednie koła odpowiada 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa.
Na najistotniejszym dla tego modelu amerykańskim rynku dostępny będzie także benzynowy silnik 2.0 o mocy 147 KM i momencie obrotowym 179 Nm z bezstopniową przekładnią IVT.
Na tę chwilę nie jest pewne, czy nowy Hyundai Elantra będzie elementem polskiej oferty koreańskiego koncernu. Auto produkowane będzie w fabrykach w Korei oraz USA.

REKLAMA (3)
Obserwuj nas na Google NewsBądź zawsze na bieżąco - wejdź na Google Wiadomości i zacznij obserwować nasze newsy.


REKLAMA
REKLAMA (2)
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
NAJNOWSZE
NAJSTARSZE NAJWYŻEJ OCENIANE
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze