Škoda Fabia Monte Carlo

0
Skoda Fabia Monte Carlo
REKLAMA

Škoda Fabia Monte Carlo to dynamicznie stylizowany wariant popularnego miejskiego modelu. Nazwa oczywiście nawiązuje do sukcesów marki w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, a Fabia w tej wersji wyposażenia oferowana jest od 2011 roku. Choć nie zapewnia osiągów na miarę modelu RS, to jednak jej wygląd przypadnie do gustu niejednemu kierowcy, chcącemu bardziej sportowo prezentować się na drodze.
Nowa Škoda Fabia w edycji Monte Carlo powstała, podobnie jak poprzedniczki, na tym samym schemacie. Zastosowano charakterystyczne alufelgi oraz czarne dodatki nadwozia, takie jak obramowanie osłony chłodnicy, obudowy lusterek bocznych, a także (na życzenie) dach. „Sportowo” czarne są również napisy na tylnej pokrywie.

Wersja Monte Carlo oferowana jest w gamie Fabii od 2011 roku, a jej nazwa wiąże się z sukcesami, jakie Škoda świętowała w słynnym rajdzie. Pierwszy sukces to drugie miejsce modelu Popular w 1936 roku, później było podwójne zwycięstwo modelu 130 RS w 1977 roku, które powtórzyła Fabia Rally2 40 lat później.

Wracając do stylistyki, Škoda Fabia Monte Carlo to głównie czarne i czerwone akcenty, a promowanym w reklamach kolorem nowej Fabii Monte Carlo jest czerwony, bo –jak wiadomo – auta w tym kolorze są zawsze najszybsze. Dla tego stylistycznie usportowionego modelu zarezerwowano dwa nowe wzory felg – 16-calowe Proxima i 17-calowe Procyon, choć Fabię Monte Carlo można wyposażyć także w obręcze o średnicy aż 18 cali. Także wnętrze „usportowiono”, gdyż deska rozdzielcza ozdobiona jest czerwonymi akcentami, mamy też trójramienną kierownicę, a przede wszystkim sportowe przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. W oczy rzucają się stylizowane na włókno węglowe wstawki tapicerki, kontrastowe białe przeszycia tapicerki oraz czarna podsufitka, jak przystało na sportową wersję. Wrażenie potęgują nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz nastrojowe podświetlenie w czerwonym kolorze.

REKLAMA (2)

Do napędu Fabii Monte Carlo wykorzystać można wszystkie dostępne jednostki dla tego modelu. Na pokładzie może być zatem trzycylindrowy silnik 1.0 MPI o mocy 80 KM, także trzycylindrowy, ale wyposażony w turbinę 1.0 TSI w wersji 95 lub 110 KM, bądź w najmocniejszej wersji czterocylindrowy silnik turbo 1.5 TSI generujący 150 KM mocy, który standardowo łączony jest z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Najmocniejsza wersja Fabii Monte Carlo rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,0 s i może rozwinąć prędkość maksymalną 225 km/h.

REKLAMA (3)

Fabia w wersji Monte Carlo poza sportową stylizacją nadwozia i wnętrza standardowo otrzyma m.in. reflektory LED, tylne czujniki parkowania, tempomat, 3-ramienną kierownicę z przyciskami, 8-calowy ekran multimediów, światła przeciwmgłowe oraz 16-calowe alufelgi. Lista jej opcji obejmuje np. asystenta jazdy półautonomicznej Travel Assist z predykcyjnym tempomatem (do 210 km/h), funkcją utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu oraz kierownicą z monitorowaniem dotyku dłoni, jest nawet 9 poduszek powietrznych, w tym kolanowa dla kierowcy.

Warto przypomnieć, że nowa Fabia jest znacznie powiększona względem poprzedniczki, ma teraz 411 cm długości – tyle co auta kompaktowe kilkanaście lat temu. Wnętrze jest tak przestronne jak w Octavii I generacji, zaś bagażnik ma przyzwoite 350 l pojemności. Ponadto cechuje ją najlepszy w segmencie współczynnik oporu powietrza, wynoszący od 0,28, czemu sprzyja np. aktywna żaluzja wlotu powietrza, która przy jeździe ze stałą prędkością 120 km/h obniża zużycie benzyny o ok. 0,2 l/100 km.

Można już zamawiać Śkodę Fabię w wersji Monte Carlo w polskich salonach, a jej cena rozpoczyna się od 75 100 zł za wersję z wolnossącym, trzycylindrowym silnikiem 1.0 i skrzynią biegów o 5 przełożeniach.

Obserwuj nas na Google NewsBądź zawsze na bieżąco - wejdź na Google Wiadomości i zacznij obserwować nasze newsy.


REKLAMA
Ustaw powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Opinie w treści
Zobacz wszystkie komentarze