Od 1 września w polskich szkołach pojawił się nowy przedmiot – edukacja zdrowotna. Już na starcie wzbudził on kontrowersje, ponieważ stał się przyczyną sporu między Ministerstwem Edukacji a Episkopatem Polskim. Spór dotyczył tematów, jakie mają być poruszane podczas zajęć. W efekcie edukacja zdrowotna została wprowadzona w formie nieobowiązkowej, co spowodowało, że liczba uczniów rezygnujących z uczestnictwa rośnie na masową skalę.
Nauczyciele kontra Kościół
Z informacji przekazanych przez Ministerstwo Edukacji wynika, że celem edukacji zdrowotnej jest wyposażenie dzieci i młodzieży w rzetelną wiedzę, umiejętności oraz postawy, które umożliwią skuteczne dbanie o zdrowie własne i innych osób. Przedmiot obejmuje wszystkie aspekty zdrowia człowieka na różnych etapach życia: fizyczne, psychiczne, seksualne i społeczne. Wymagania szczegółowe zapisano w 11 działach tematycznych: wartości i postawy, zdrowie fizyczne, aktywność fizyczna, odżywianie, zdrowie psychiczne, zdrowie społeczne, dojrzewanie (w szkołach podstawowych), zdrowie seksualne, zdrowie środowiskowe, internet i profilaktyka uzależnień, system ochrony zdrowia (w szkołach ponadpodstawowych).
To tylko fragment tekstu… |
![]() REKLAMA (2)
Cały artykuł dostępny tylko dla subskrybentów. Wykup nielimitowany dostęp BEZ REKLAM do wszystkich treści i wydań elektronicznych tygodnika TEMI już od 4 zł! Jesteś już subskrybentem? Zaloguj się |